Τελικά είναι ή δεν είναι η Θεσσαλονίκη η καλύτερη πόλη;
Τρίτη 24 Απριλίου 2007
Όταν λέω σε κάποιον μη-Θεσσαλονικιό ότι είμαι από δω, συνήθως η αντίδραση είναι ένα επιφώνημα θαυμασμού και μια κλισέ φράση: «Αχ τι ωραία πόλη!» ή «Τι ερωτική πόλη!» (συνδυασμένο συνήθως με ένα θετικότατο σχόλιο για τις Θεσσαλονικιές»). Αν πάλι ο συνομιλητής μου έχει υπάρξει φοιτητής εδώ (ή είναι ακόμα), θα βγάλει έναν αναστεναγμό γεμάτο μελαγχολία και θα αρχίσει τις ιστορίες για το τι ωραία που είχε περάσει τότε και ότι δεν υπάρχει καλύτερη πόλη στην Ελλάδα για να είναι φοιτητής κανείς!
Από την άλλη οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς μοιράζονται στις ακόλουθες 4 κατηγορίες:
- Αυτοί που μισούν αυτήν την πόλη, την έχουν σιχαθεί και θέλουν να φύγουν απεγνωσμένα από δω, πρώτον γιατί δε βρίσκουν δουλειά και δεύτερον γιατί δεν αντέχουν τον και καλά «high-class» κόσμο της.
- Αυτοί που κατάφεραν να φύγουν (στο εξωτερικό κυρίως), έχουν ρίξει μαύρη πέτρα πίσω τους και είναι υπερευχαριστημένοι για αυτό. Η υπέρτατη γαλήνη τους καταστρέφεται μόνο όταν κάποιος κατά λάθος αναφέρει την πόλη αυτή όπου τους πιάνει ένα περίεργο σφίξιμο στο στομάχι από αηδία.
- Αυτοί που κατάφεραν να φύγουν, αλλά μετάνιωσαν την ώρα και τη στιγμή που το έκαναν αυτό. Ζώντας μακριά κατάλαβαν ότι τόσον καιρό ζούσαν σε έναν παράδεισο, αλλά έπρεπε να φύγουν για να το συνειδητοποιήσουν.
- Τέλος, υπάρχουν και μερικοί που δεν έχουν τάσεις φυγής (υπάρχουν καλέ τέτοιοι άνθρωποι στην εποχή μας;) και αγαπάνε την πόλη τους έτσι όπως είναι.
Ουφ έχω μπερδευτεί! Θα ήθελα να ακούσω και τη δική σας γνώμη και αν μπορείτε να μου εξηγήσετε αυτό το φαινόμενο που άλλοι λατρεύουν αυτήν την πόλη και άλλοι δεν θέλουν καν να ακούσουν για αυτήν. Μιλάμε για δύο άκρα, δεν υπάρχει κάτι το ενδιάμεσο! Λοιπόν, για πείτε μου…
Posted by homelessMontresor 1:48 μ.μ.
Επιτέλους ποστ...! Τι να σε πω γιαβρι'μ; Εδώ φεύγουν οι γερμανοί από τη χώρα τους, δεν θα φεύγουμε εμείς; Είναι πιστεύω μια φάση στην οποία όπου κ αν πας, όπου κ αν ζήσεις, η καθημερινότητά σου πάντα θα υπερτονίζει τα προβλήματα εις βάρος των (όποιων κ όσων) θετικών. Καμιά φορά μπορεί να μην σου φταίει καν η ίδια η πόλη. Μπορεί φερ'ειπείν, να μην έχεις βρει τους κατάλληλους ανθρώπους να ταιριάξεις, κ έτσι να μην έχεις την ευκαιρία να εξερευνήσεις όλες τις διαστάσεις της ζωής στην πόλη, που η ίδια η πόλη σου προσφέρει.
Νομίζω ότι το "ενδιάμεσο" που ψάχνεις, είναι το 4... No?
Υστ. Όσο για τον ερωτισμό... χμμμ... θέμα διάθεσης είναι. Πάντως το καλοκαιράκι λέει πολύ μια βόλτα με τα καραβάκια το βράδυ...
-Itelli xixi, με έχει παρασύρει η Άνοιξη και βαριέμαι αυτην την περίοδο να κλειστώ μέσα, αγκαλιά με τον pc! Πάντως βλέπω οτι την ψυχολογία την έχεις μέσα sου. Το πως βλέπω εγώ τη Θεσσαλονίκη μάλλον μοιάζει όντως λίγο με το 4, αλλά δεν παυεί να με εντυπωσιάζει το πόσο διαμετρικά αντίθετες είναι οι απόψεις του κόσμου για την ίδια πόλη! Δεν μπορεί να μην το έχεις παρατηρήσει κι εσύ!
Τις πόλεις τις φτιάχνουν οι προσωπικότητές τους. Γι' αυτό δεν υπάρχει πουθενά στην Ελλάδα τέτοια πόλη.
Και όποιος μιλήσει για Ψωμιάδη, Βελόπουλο, Λιακόπουλο κτλ. θα πω Έλεος!!! Παντού υπάρχουν τέτοια φρούτα. Ας σταματήσει πια το παραμύθι της συντηρητικής πόλης. Δεν γίνεται μέσα σε 20 χρόνια από εκεί που η Θεσσαλονίκη είχε τον πιο προοδευτικό πληθυσμό (οι περισσότεροι δήμοι της βγάζανε ΚΚΕ, θα θυμάστε οι παλιότεροι), τώρα να έχει γίνει άνδρο της συντήρησης. Δηλαδή που πήγαν όλοι οι προοδευτικοί μετακομίσανε ή πεθάνανε;
Σαλόνικα σημαίνει κίνημα, ιδέα, ζωή. Μεγαλούπολη (ναι στη Γερμανία μεγαλούπολη σημαίνει πόλη άνω των 300.000 κατοίκων, ας σταματήσει το παραμύθι περί χωριού) με χαλαρούς και ποιοτικούς ρυθμούς ζωής, όμορφα τοπία, θάλασσα και ανθρώπους.
Δεν ανταλλάζεται με τίποτα στον κόσμο και δεν το λέω τυχαία, τουλάχιστον έχω γνωρίσει τις μισές και παραπάνω ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως επίσης και πολλές μεγαλουπόλεις της Άπω Ανατολής. Σαν την Σαλλλόνικα πουθενά! .-
@έρωτας Δέχομαι ότι η Θεσσαλονίκη φυσικά και δεν είναι άνδρο φασιστών και διαφορων αρχιδιών τύπου Βελόπουλου αν και θα συμφωνησεις ότι υπάρχει μια ανησυχητιή μερίδα που τυς ακούει (την παναγία τους για να μην ξεχνιόμαστε). Τώρα όσον αφοράτην σκυλομάνα Αθήνα μάλλον θα πρέπει να ανακαλέσεις αφού όλα τα μεγάλα σκυλόνια τα έχουμε κανει εμείς εισαγωγή στην Αθήνα (Καρράς, Μελάς, Ξανθιωτης, Μακρόπουλος, Τερζης, Μαρμαρινού, Βανδή για να πω μόνο μερικούς). Το ότι είναι μεγαλούπολη είναι αναμφισβήτητο και δεν το σχολιάζω. όσο αφορά τον προοδευτικό πληθυσμο, νομίζω ότι μεγάλο μέρος αυτής της προοδευτικότητας πηγάζει ή τουλάχιστον πήγαζε από την παρουσία ποντίων, μικρασιατών, Κωνσταντινοπουλιτών και λοιπών άλλων παρομοιας αλλοδαπής καταγωγής Έλληνες που εκτός απο τα με και τα σε που χαρισαν απλόχερα στον τόπο, έδωσαν και καινούριες ιδεες. Το προβλημα ειναι πλεον οτι ανθρωποι τετοιας καταγωγής μπορουν ανετα να εκμεταλλευτουν τον αλβανο πλεον (που ηταν στην θεση του 3 γενιές πριν, όσοι έχουν ποντιακες ρίζες ας ρωτήσουν τις γιαγιάδες τους να τους πουν), και να ψηφίσουν τον Ψωμιαδη ακόμα πιο εύκολα. Πρέπει να δεχτουμε ότι ενα μεγάλο μερος του πληθυσμου, είτε συνειδητα είτε υποσυνειδητα στηρίζει τον Ψωμιάδη και κάθε λογής Ψωμιάδη. Θα ήθελα να υπάρχει άλλη εξηγηση αλλα δεν την βλεπω (και με λυπεί ιδιαίτερα να βλέπω τον εν λόγω να μιλάει για ποντίους και λοιπα λογω καταγωγής).
Για το θεμα της σύγκρισης με άλλες μεγαλουπόλεις τα πράγαμτα μπερδεύονται λίγο. Έχοντας επισκεφτεί τις μεγαλύετρες ευρωπαικές πόλεις,άλλα όχι της άπω ανατολής (με γαμάς εδω 1-0 χάνω), έχω να πω ότι είναι δύσκολο να συγκρίνεις όποιαδηποτε πόλη με την πατρίδα σου. Καταρχήν θες αρκετά χρόνια διαμονής σε κάθε πόλη απο αυτές για να καταλάβεις πως λειτρουργεί η πόλη. Και δευερον και πιο σημαντικό, η πατρίδα σου έχει πάντα την ιδιότητα να μεταμορφώνει τα κτιρια της, τα τοπία της σε πρόσωπα φίλων ή ανθρώπων που αγάπησες, οπότε καταλαβαίνεις ότι η σύγκριση είναι άνιση. Στην τελική θέλω να πω ότι η Θεσσαλονλικη γαμάει γαι αυτό συμμετέχω σε αυτό το μπλογκ άλλα πολλές φορές δεν γμαει κιόλας, τόσο απλα. Επίσης αν θες να πλακωθούμε πάρε με τη να το κανονισουμε. Δεν είμαι καλα.
-Καφουρουτσο (πάντα ανησυχω οτι θα το γράψω λάθος αυτό), έχεις απόλυτο δίκιο οτι μάλλον δεν μπορούμε να κρίνουμε αντικειμενικά την πατρίδα μας. Όσο για το φαινόμενο ΒελόπουλοΛιακοπουλοΨωμιάδης δεν νομίζω οτι είναι κάτι που συμβαίνει μόνο στην πόλη μας, απλά αλλάζουν τα ονόματα!
Υστ. Ελπίζω να μη σε πείραξε που ενώ απευθύνεσαι σε άλλον εγώ χώθηκα στη μέση!!!
Δεν με ενδιαφέρει από που πήγαζε ο προοδευτισμός. Απλά υπήρχε και πιστεύω ότι υπάρχει ακόμα. Και αν θες να σου πω και τη γνώμη μου, ο προοδευτισμός της Θεσσαλονίκης αλώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον ψευτοπροοδευτισμό του ΠΑΣΟΚ. Ενώ δηλαδή ο κόσμος πίστευε ότι στηρίζει τον προοδευτικό χώρο, γινόταν μέσα από αυτόν συντηρητικός. Αυτή είναι η μεγαλύτερη κατάρα και δυστυχία που πρόσφερε το ΠΑΣΟΚ στον τόπο. Η άλωση των συνειδήσεων.
Συμφωνώ ότι λέγοντας ως Θεσσαλονικιός ότι η Θεσσαλονίκη δεν αλλάζεται με τίποτα ξεκινώ από λάθος βάση, αλλά πιστεύω ότι αν ήμουν ας πούμε Σερραίος ή Κοζανίτης, δεν θα το έλεγα με τόση ευκολία. Καταλαβαίνεις πως το εννοώ. Η Θεσσαλονίκη έχει και τον κοσμοπολιτισμό και τον χαρακτήρα της και προσφέρει μια Α ποιότητα σε αγαθά και παροχές στα οποία στοιχεία οι περισσότερες πόλεις υστερούν.
Και τέλός για να κλείσω θέλω να τονίσω ότι η δικιά μου Θεσσαλονίκη δεν είναι ο Λευκός Πύργος και τα καφέ της παραλίας, είναι οι ομπρέλες του Υογκολόπουλου και τα ταβερνάκια της Άνω πόλης. Μέσα από αυτά εισπράττω την Θεσσαλονίκη, εκεί ζει και αναπνέει η πόλη.
LOL ρε kafouroutse, split infinitive ακόμα το θυμάμαι και γελάω :-D
π.ς. Τα γρεβενά παίζει κ να'ναι καλύτερα της Σαλόνικας, αλλά μόνον όταν είσαι για μικρά χρονικά διαστήματα. Εικάζω, έτσι;
Ηταν μια φορα ενα αλογο και εψαχνε την πούτσα του γιατι όπως του ειπαν του την πηραν οι Γερμανοι στον πολεμο ως λαφυρο για την ανυπακοη του να μεταμορφωθει σε αλογομυγα. Πιστευε οτι κατι τετοιο θα ταν προσβλητικο (κατι παρομοιο θα ηταν να μεταμορφωσεις μουσακα σε la vache qui rit, (σημειωση τρίτου:πωπω γαλλικά ο πουστης ο καφου, γαμάει))(και εγκιβωτισμενες παρενθεσεις εδω δεν γαμησα, γαμαω ακομα) και αποφάσισε να αντισταθει. Γραφτηε στον ελας και βγήκε στα βουνα. Ο παπακωνσταντίνου καταλαβε τι πηγαινε να κανει και του εγραψε τραγουδι, το ελλας. Το αλογο σε πρωτο αφηγηματικο προσωπο και εξαισιο ευθυ λογο ζηταει απο τους γερμανους (που για λογους αισθητικης υπερβασης ονομαζονται ελας ουτοσωστε μεσω της αντιθεσης να αναδειχτει το πραγματικο νόημα και γαμω τη μανα τους) να του πουν τι θα γινει με την πουτσα του (τι θα γινει φιλε μου με μας). Εδω χρησιμοποιει δολια μεσα, και καλα ειναι φιλοι μου, γι ανα τη παρει πισω. Α ρε τι κανει ο κοσμος και δη τα αλογα για να γαμησουν
ΥΣ Και χωρις τονους αμα λαχει
I don't know this word
Ρε μπας και λλέτε για τη Σαλλονίκη;
2.Καλά το σχόλιο του Tsiormanou δεν το πρόσεξε κανείς?!!!
3. Nosy xixi o καθένας με τα ταλέντα του.¨:-Ρ Αλλά δεν μου είπες τη γνώμη σου για το επίμαχο θέμα και με εκπλήσσεις!!
... λέει μια άλλη. Αλλά όλα αυτά, από λαογραφικής σκοπιάς. Έτσι;
Οπότε, το ηθικό δίδαγμα ποιο είναι; Όλοι διαφορετικοί, όλοι κάφροι
(στη δικιά μας περίπτωση)